۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۲۵

در اکران افتتاحیه فیلم مطرح شد؛

ساختن «ژیوار» جرأت می‌خواست/ چالش فیلمسازی در برف

ساختن «ژیوار» جرأت می‌خواست/ چالش فیلمسازی در برف

مراسم رونمایی و اکران فیلم سینمایی «ژیوار» به تهیه کنندگی و کارگردانی مریم امینی توسط گروه سینمایی «هنروتجربه» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی «هنروتجربه»، مراسم رونمایی و اکران فیلم سینمایی «ژیوار» به تهیه کنندگی و کارگردانی مریم امینی شامگاه سه شنبه اول آبان ماه با حضور سازندگان اثر، جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه در پردیس سینمایی چارسو، توسط گروه سینمایی «هنروتجربه» برگزار شد.

مریم امینی کارگردان و تهیه کننده فیلم در ابتدای برنامه پس از خیر مقدم به مخاطبان گفت: امیدوارم که این فیلم برای شما لذتبخش باشد. این فیلم یک درام عاشقانه است که روایت ۲ عاشق را به تصویر می‌کشد. «ژیوار» یک اثر فولکلور بود و حقیقتا از بابت لوکیشن‌ها و از این جهت که سعی کردم از بازیگران آماتور استفاده کنم، پروژه سختی بود. زبان فیلم کردی و این اثر نیز یک فیلم کردی است.

وی عنوان کرد: می‌خواهم از تمام عوامل و بازیگران و هر کسی که من را در این کار یاری کرد، تشکر ویژه‌ای داشته باشم به‌خصوص از بهمن محمدی که زحمت زیادی برای کار کشید و امشب حضور ندارد. همینطور از پدر و مادرم که این مدت کنارم بودند و خیلی حمایتم کردند تا توانستم این کار را به نتیجه برسانم ممنونم.

تحسینی تدوینگر فیلم گفت: امیدوارم که از تماشای این فیلم رضایت داشته باشید. تدوین این اثر با من بود و حقیقتا یک فیلم بسیار چالش برانگیز بود و من واقعا فکر نمی‌کردم که با چنین اثری روبه‌رو شوم.

رضا دشتی بازیگر فیلم «ژیوار» با تشکر از مخاطبان بیان کرد: این کار برای من چالش بزرگی داشت و یک‌سال مرا درگیر کرد و بعد از یک‌سال که از این پروژه گذشته بود همچنان با چالش‌هایی مواجه بودم ولی سعی کردم که برای خانوم امینی بهترین خودم باشم. من از آقای سهند ویسی، سرور خوش‌ اقبال بازیگران نقش اصلی که امشب حضور ندارند هم بسیار متشکرم.

امیر آزاده بازیگر فیلم «ژیوار» نیز مطرح کرد: در یک سری از لوکیشن‌ها، مخصوصا روزهای آخر که لوکیشن‌ها در خود روستای ژیوار ضبط می‌شدند، اگر اغراق نکنم حدود نیم متر برف روی زمین بود و شرایط کار مخصوصا برای خانومی که می‌خواهد یک تیم را جمع کند، واقعا سخت بود. امیدوارم که در کارهای بعدیشان نیز موفق باشند.

آویسا نوری بازیگر فیلم «ژیوار» با تشکر از حضور مخاطبان گفت: «ژیوار» ماحصل یک اعتماد به‌جا به یک فرد کاربلد مثل مریم امینی بود و شخصا به او افتخار می‌کنم و تبریک می‌گویم. «ژیوار» برای من یادآور روزهای بیماری مادرم و روزهای بی مادری بود.

کلانتری آهنگساز فیلم نیز مطرح کرد: من به شخصه به تمام بازیگران مخصوصا خانوم امینی عزیز خسته نباشید می‌گویم. با توجه به لوکیشن‌هایی که در فیلم خواهید دید می‌گویم که ساختن این فیلم جرات می‌خواست. اولین بار که «ژیوار» را دیدم واقعا برایم تعجب برانگیز و دلهره آور بود که چگونه در چنین شرایطی کار انجام شده است.

کد خبر 6265982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha